torsdag 1 januari 2009

Jag skrev förra året i bloggen att jag tyckte att det var mer fyrverkerier än vanligt. Frågan jag ställde då var: "Kan man se på nyårsfyrverkerierna var vi befinner oss på konjunkturkurvan?"
Efter gårdagen kan jag nog bekräfta att det är så. Iallafall här i bygden. Det var verkligen betydligt mindre raketer än förra året. Krisen märks på alla håll.
Dock är det så att jag nästan varje dag hittar kronor på gatan och lite överallt. Folk bryr sig inte längre om att plocka upp sina mynt. Först funderade jag på om det ändå var så att folk anser sig ha så mycket pengar, att de kan "strö dem omkring sig". Men det är nog så att kronan numer anses vara så lite värd, att det inte är lönt att slita på ryggen.

1 kommentar:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.