måndag 26 januari 2009

Tre dagars ledigt hittills och inget att rapportera. :)
Imorgon ska jag åka iväg till elaffären och titta på en dammsugare.
Den lilla jag har dög fint förut. Men nu när jag har en lurvig hårboll som springer runt, räcker den inte alls. Bara soffan måste ha en grundlig dammsugning flera gånger i veckan. Ja, vart jag än vänder mig har jag katthår.
Jag tar vändan om elaffären, innan jag åker till tandläkaren. För jag anar att det jag får betala för mitt besök där, kommer få mig snål och grinig i flera dagar efter.

8 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Den dammsugaren jag har, förutom mitt röda UFO, köpte jag billigt och den är urkass!
Denna gången ska jag prioritera kvalitet och jag har kollat ut en jag vill ha, som jag tror är prisvärd.
Att lönen kommer imorgon spelar inte så stor roll i sammanhanget. Jag har allt mina hål att täppa till. Bla har ju sonen fyllt år och jag har tre (fem med katterna) munnar att mätta.
En bra dammsugare är tyvärr ett måste om vi ska behålla "lurvan" i vårt hus.
Alla som känner mig vet dock att det är en pryl jag avskyr -dammsugaren alltså, inte katten.
Hade jag kunnat lägga de pengarna på lite "guldkant" istället hade jag varit väldigt glad.
Nej, det händer inte ett smack i mitt liv just nu. Men det är skönt. Jag har tid och ork att ägna mig åt mina tre avkommor och jag kan pyssla lite som jag själv vill. För mig är det kvalité!

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Nja... ta inte ut orden ur sitt sammanhang!
"Att lönen kommer imorgon spelar inte så stor roll i sammanhanget" står det.
Det gör det inte heller eftersom jag ska köpa dammsugaren på min kredit. Simple as that, my dear friend!

Att jag skriver mycket beror inte på att jag har mycket att försvara, snarare att jag har gott om tid.

Anonym sa...

Åh... Herregud... *suckar*