torsdag 19 februari 2009

Igår kom beskedet att åklagaren väckt åtal mot den person som misshandlade min son i augusti.
Jo, det visade sig att det bara var en som slagit honom. Killen har också erkänt. Den killen som startade allt, genom att först mucka gräl och sedan ringa in "förstärkning", är inte skyldig till något. Inte heller den polis-son som sa till min son att han inte får anmäla det han varit utsatt för.
Jag, som "bara" är mamma, tycker att hela historien är jobbig. Då är det ingenting mot vad min son tycker att det är. Vi rök i luven på varandra igår kväll och han "flyttade hemifrån" några timmar. I efterhand visade det sig att han bäddat till sig i förrådet. "Du får skaffa ett extra element dit!"
Vi vet inte när rättegången ska vara. Men bara för att jag beställt resa i augusti, så skulle det inte förvåna mig om den infaller under just den veckan. Jag ska ringa Tingsrätten imorgon och kolla läget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ojdå... Jag har inget mer att skriva nu, tänker desto mer... :(