tisdag 17 februari 2009

När jag går till träningen, går jag över en järnväg.
Just när jag kom idag, fälldes bommarna ner vid gångvägen.
När jag stod där kom jag att tänka på en olycka för nåt år sedan.
Det var en kvinna som var ute med sina hundar.
Av någon konstig anledning hamnade hon på spåret och blev överkörd.
"Vad skulle hon på spåret att göra, dumma kvinna!" tänkte jag för mig själv.

Precis när jag tänkt klart tanken, ser jag ett äldre par längre bort.
De står 100 meter från övergången, mellan stängslet och spåren.
Trots att bommarna gått ner, tänker de alltså ta sig över.
10 sekunder efter att de rusat över, kom tåget.
Vilka fullständiga idioter!
Konstigt att det händer olyckor?
Nej, knappast!

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jo... jag vet att det klippet låg på aftonbladet i måndags.

Jag har större förståelse när det handlar om bilar. Många förare tappar helt intelligensen bakom ratten. Det är stressade situationer, man har bråttom osv

Men när man är ute på promenad med sina hundar eller som paret igår... bara nöjesvandrar i kylan.
Varför då utsätta sig för en sån otrolig risk?