söndag 8 mars 2009

Efter 2 jobbiga veckor med sjukdom, fest, jobb och annat var jag helt slut.
Dottern skulle ha "lär-känna-din-klass-bättre"-filmkväll på skolan. Vi föräldrar förväntades hjälpa till. Jag skulle baka pizza och leverara den till skolan kl. 19 på fredagen. Eftersom jag inte har bil, vilket jag påtalat för läraren- som dessutom delar garage med mig- blev det lite rörigt. Men dottern kom till skolan, pizzan kom dit med Rozies hjälp och jag var klar och färdig för sängen kl. 22.

Igår slöade jag mest hela dagen. Läste om en bok en bok som handlar om en man som hade fru och minst tre älskarinnor på samma gång. När älskarinnorna funderade på att lämna honom blev han helt galen. En av dem stod dock på sig och blev mördad. W ringde när jag var mitt i rättegången. Jag berättade då att jag satt samma diagnos på honom som mannen i boken fått. "Ett narcissistisk monster oförmöget att känna något för någon annan än sig själv."
W fattade inte vad jag grundar det på. Jag lovade att förklara det här på bloggen. Men jag får göra det en annan dag.

Idag har jag målat mitt storarums-tak. Det måste man väl alltid göra efter en lyckad fest?
Jag har också gjort en del annat nyttigt och är nu redo för en ny arbetsvecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är banne mig ingen hejd på dig när du sätter igång! -"Det måste man väl alltid göra efter en lyckad fest?"... Herregud! Jag blir matt bara jag tänker på målarfärg och annat söl. Nä, ska det has fester hemma hos mig så får de själva måla om efteråt :)

ehja sa...

Kan ju nämna att sonen kom ut ur sitt rum, när jag står med rollern i högsta hugg. Han såg lite generad ut. Jag tror att han insåg att det egentligen var hans jobb.
Men hellre att jag kladdar lite, än att han gör det mycket.