torsdag 5 mars 2009

Förut när jag satt och läste min egen blogg slogs jag av att jag inte har lagt ut någon gratulation till min nyblivna 18-åring. Jag ringde senare Rozie i ett annat ärende och då utbrister hon plötsligt: "Varför har du inte gratulerat sonen på bloggen?"

Det är en miss! Men jag får skylla på bak och andra förberedelser inför festen. Ofta skriver jag inlägg som aldrig blir publicerade, för jag vill ha dem på ett sätt, men jag hinner inte göra klart dem, innan jag får annat att göra. Nu har jag dock publicerat det utkastet som var tänkt att hamna här den 28/2.

Det är sak samma med inlägget som jag skulle skriva igår. Jag retade upp mig på en artikel i Aftonbladet om könsneutrala namn. Där stod det att vissa vill sluta använda orden "han" och "hon". Man ska istället använda "hen" för alla, oavsett kvinna eller man.

Jag hade tusen protester till detta och andra absurda saker som föreslås och beslutas om i jämnställdhetens namn. Men först blev jag störd av min mamma. Jag pratade med henne en stund och när jag återvände till datorn hade irritationen runnit av mig. Jag bestämde då att tona ner inlägget och kanske ändå få med några argument i et kort inlägg.

Då störs jag av ett telefonsamtal! Sen var klockan för mycket och insperationen som bortblåst. Ni kommer alltså inte att få läsa om vad jag tycker i frågan! Utkastet finns kvar, men man går aldrig tillbaks till missade idéer. Iallafall inte jag.

Grattis- inlägget var ett undantag, för det är klart att det ska grattas, även om inlägget i sig är lite B.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jag fattade först inte vad du menade. Men visst har du rätt... det är fem år sedan du var i Thailand och jag satt hemma och knåpade ihop en egen hemsida.