söndag 1 mars 2009

Festen var lyckad, säger de som vet.
Själv hade jag lovat att hålla mig borta. Men gick dit ändå.
Första gången kunde jag gå igen. Det var fullt ös. Folk dansade och alla var glada.
Ljudvolymen var hög, men ändå ganska okej.

Jag gick hem till min mamma igen. Efter en timme hade jag bitit ner mina naglar och kände att det var dags att kolla läget igen. Då hade andra anslutit sig och jag beslöt att vi skulle stanna kvar. Jag gick runt och plockade burkar och varje gång någon tittade på mig, sa jag "Låtsas inte om mig. Jag bara kollar läget!"

Men faktum var att de inte hade ont av att jag var där. De kom gärna, trots mina försök att verka osynlig, fram och pratade med mig.
Tyvärr inträffade något i området, som fick konsekvenser för festdeltagarna. Det fick allt att stanna av.

Kl 5 bäddade jag rent alla sängar och talade om för de kvarvarande att det var dags att sova.
Klockan 16 i eftermiddags åkte nattgästerna hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, så är det! De är för söta i den där åldern ;)

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.