tisdag 28 april 2009

Att män har förhållande med mycket yngre kvinnor är vanligt. Om man som kvinna har förhållande med en man som är mycket yngre ses det inte som riktigt helt okej.

Häromdagen hörde jag att det inte är ovanligt att kvinnor i 50-årsåldern raggar 20-åringar på nätet. Jag tycker att det är fullkomligt galet. Att män gör så, är i mina öron inte lika uppseendeväckande. Men jag förstår egentligen inte vad de har för utbyte av varandra. En av dem har levt halva sitt liv, medan den ena bara har börjat.

Jag vet att jag har fel syn på det, men ändå förklarar jag det med "Män är såna. Vi kvinnor är inte det." Jag vill gärna tro att män tänker på sex och tänder på utseende. Med det vill jag inte ha sagt att utseende inte är viktigt för kvinnor. Jag vill bara tro att kvinnor har förmågan att lättare se "under ytan".

Jag har också fått för mig att kvinnor söker djupare. Att de vill ha förhållande med lugn och stabilitet. Inget av det som unga killar kan erbjuda.

Att man som äldre kvinna får förfrågan från pojkspolingar om sexträffar är inte heller konstigt i mina ögon. Unga killar är nyfikna och behöver "testa" för att vidga sina vyer.

Men varför vill kvinnor på 50 ha sex med en 20-åring? Vad kan han erbjuda förutom en snabb utlösning?

Jag inser, både när jag skriver om det och när jag idag diskuterat det, att jag är lite snäv i mina åsikter. Någon påpekar att jag varit ihop med en yngre man. Jo, visst skiljer det 11 år. Men det är väl lite skillnad mot 25 eller 30? Eller?

Nu ikväll fick jag svaret: "Kärlek ser inte ålder!"

Okej! Jag ger mig!
Det är väl fullständigt normalt att 50-åriga kvinnor raggar 20-åriga killar!
Jag hoppas bara att de håller tassarna borta från mina barn!

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rozie sa...

*S* Sparar mina kommentarer till senare tillfälle. *S*
Lovar dock att hålla tassarna borta från dina söner!