onsdag 15 april 2009

Idag var det föräldramöte i dotterns fotbollslag.
Allt som har med fotbollen att göra ger mig andnöd. Jag, klubbstuga, bollsinne och lag-anda går inte ihop. En gång i världen var jag medlem i Mossens BK. De var väldigt glada när jag slutade. Jag är dock en duktig mamma som uppmuntrar dottern till detta. *ler åt ironin*

Jag satt iallafall där, i ett svettigt omklädningsrum och lyssnade på tränarna. Jag sneglar lite runt mig och ser en kille som jag känner igen väldigt väl. Men vem är han? Jag funderar över detta och kan inte komma på det. Jag sneglar på honom ibland och tankarna far runt. När tränaren så säger namnet på killens dotter, ramlar slanten ner. Han är svåger till min fd. granne.

Då kommer en fyra år gammal minnesbild upp.
Jag ser mig själv, fulltankad med vodka/redbull, sitta och prata om finnar och deras håriga bröst. Den fd. grannen pekar på sin svåger och säger att han är både finne och hårlös på bröstet.
"Nää!", säger den skamlöst, dragna jag och lutar mig fram över denna lilla man.
"Får jag se?"
Jag är väldigt närgången och får ett sms av Rozie, som sitter rätt över bordet, där hon talar om att jag är lätt pinsam.

Tyvärr slutade inte pinsamheterna där. Tidigt på morgonen ringde mannen till sin fru och bad henne hämta honom från festen. Hon vägrade eftersom de hade bråkat. Jag föreslog att han kunde få sova på min matta. Valet mellan den arga frun och den fulla grannkvinnans matta var tydligen inte så svårt. Han promenerade de 2,5 milen hem!

Det var ingen trevlig minnesbild att få där på föräldramötet!

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rozie sa...

Det var en minnesvärd kväll/natt/morgon! :D
Förresten... Hittat musen ännu?