onsdag 5 augusti 2009

Idag hade Kolumnen skrivit om hur det är att vara pensionär i Polen. Han hade sett ett gäng "100-åringar" studsa runt till musik som vilken ungdom som helst lyssnar på. Han fascinerades också av att de faktiskt kunde röra vid varandra och utväxla ömsesidiga ömhetsbetygelser trots sin höga ålder. Jag tror att hans slutsats var att man måste vara polack för att klara det. Kanske var hans tanke att alkoholen konserverar.

Jag vill påstå att han inte kan se skillnad på en 75-åring och en 100-åring. Han tycker att 35-åriga kvinnor är förtorkade, rynkiga och "slut". Vad tycker han då inte om en 70-åring? Att klumpa ihop alla över 70 och kalla dem för 100-åringar är lite att ta i! Det skiljer faktiskt 30 år! Mycket kan hända på de åren.

Som exempel lägger jag ut bilder på Kolumnen själv. Det ena är taget i februari 2006. Det andra i oktober 2008. Från full sprudlande lekfarbror till full grubblande gubbe på drygt 2 år!
DET är IMPONERANDE!

5 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Jag är alldeles för full för att kommentera så jag får grubbla vidare och eventuellt återkomma :D

mr. kolumnen sa...

En sak är säker Ehja. Du har aldrig hamnat på en sådan pub! Nepp

Rozie sa...

Förfallet har fått ett ansikte! *S*

mr. kolumnen sa...

Rozie, bland de mest motbjudande människor i Göteborgstrakten, en parasit som lever på socialbidrag fick luft och Ehja som skyndade sig att skriva nytt inlägg för att ta blicken av det förra och så jag som skrattade hela vägen till resebutiken där jag köpte ytterligare resor till de jag älskar och så mig själv förstås.

Japp så är det gott folk, det är fakta. För inte grubblas det här, det görs, det händer, livet levs och njuts och andra tittar avundsjukt på.

http://kolumnen-sweden.blogspot.com/2009/08/paris.html

Rozie sa...

Kan bara skratta! ;)