torsdag 27 augusti 2009

Idag har vi varit på en bussresa i bergen. Det var en sådan utflykt som Wojtek avrådde från häromdagen. Men vi orkade inte ligga och trycka på stranden en dag till. Det kan bli lite långtråkigt, så jag bokade den utflykten. Men förutom att hela bussen fylldes med gnälliga pensionärer, så var det helt okej.
Jag satt och funderade, efter att en gubbe var otrevlig mot oss, varför många pensionärer blir gnälliga och... ja, hittar inte ordet. Ja, ni vet när de är otrevliga mot en för att man är yngre. När de tränger sig före för att de anser att jag ska visa äldre respekt. När de anser att de har all rätt. Nu ska jag inte vara sån, för de flesta av dem på bussen var okej. Men denna gubbe tuggade nästan fradga för att vi stod i vägen, när han skulle ta kort på sin fru framför ett gammalt hus. Vi hade inte ens uppfattat att han ville ta kort på det som nu var en gethage utan get.
Men lite fina vyer fick vi se när bussen tog sig fram på små krokiga bergsvägar. Det var en helt okej sista dag här på Kreta. Imorgon åker vi hem. Jag har iof uppdaterat flitigare än jag trodde, men jag har missat massor och kommer väl därför lägga ut mer bilder när jag kommit hem.

Inga kommentarer: