torsdag 27 augusti 2009

Jag sa till barnen tidigare idag när Joakim såg en ödla: "Tänk så mycket ödlor och kackerlackor vi såg på Rhodos. Här har vi bara sett en ynka ödla."
Ha! Där fick jag. Vi har ägnat en timme ikväll åt kackerlacksjakt. Men den jäkeln som ville tillbringa tid i min säng, ja, det är bara såna jag får till sängs, dog till slut under Tobbes sko. Jag störde dock grannarna med mitt ylande, så de kom ut och klagade. När jag såg den stora mannen var min första tanke: "Men herregud, det är dags att komma nu när den är död."

3 kommentarer:

Rozie sa...

Japp, var är de när man behöver dem?!?
Just nu har jag kollat lfv. Ni kommer enligt dem in 5 min före utsatt tid. Jag hämtar!

mr. kolumnen sa...

I Thailand flyger de och väser när hotade. Stampar du på den är sannolikheten stor att den klarar sig och springer iväg

ehja sa...

Ytterligare en anledning för mig att inte åka till Thailand.