söndag 23 augusti 2009

Imorse spanade jag in en restaurang som jag ville testa. Vi gick dit. Maten var kanon! Restaurangen var byggd i flera etager, vilket var ganska häftigt. Men som vanligt med dessa provisoriska matställen, som bara byggs upp för turistsäsongen, så var det si och så med det byggtekniska. Mathissen var en gammal skraltig bygghiss och gick mitt i allt. Det var lite udda, men kul. Efter maten gick vi och kollade i affärer och har nu landat hemma igen. Första dagen vi var ute och åt beställde vi Coca Cola. (Barnen, inte jag). Becca gjorde stor affär av att Tobbe fick en flaska som det stod ”Coke” på, på hennes och Joakims stod det ”Coca Cola”. Igår beställde vi in samma och det hände igen. Tobbe fick ”Coke” på etiketten.
Idag hände det igen. Tre dagar i rad, på tre olika restauranger har Tobbe fått Coke, de andra Coca Cola. Hade inte Becca tjafsat om det hade vi inte ens noterat det, men nu kändes det lite kusligt. Jag tog kort på flaskorna och vi diskuterade detta en bra stund. Kyparen måste ha lagt märke till vår upphetsning över flaskorna, för rätt som det var kom han med en ny flaska till oss. Jag såg nog väldigt förvånad ut när han sa: ”This is on the house!” Först då kom vi på hur underliga vi måste ha tett oss för honom.

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

jag har såna snygga glasflaskor, thai 22cl original :-)

Rozie sa...

Hahahaha! Det där var lite märkligt *ryser*