söndag 23 augusti 2009

Sitter nu på balkongen och njuter i skuggan. Killarna har fått för mycket sol och däckade efter duschen nyss. Rebecca som blev lite dålig igår kväll, troligen pga vätskebrist, är dock lika tjatig som vanligt. ”Kan vi gå och käka nu? Annars går jag och badar igen!”
Idag blev det en heldag på stranden. Imorgon ska vi iväg på en båttur med resebyrån. Den ska gå till en lagun med turkost fint vatten. Prince Charles och Lady Diana lade till där när de var på smekmånad. Jo, jag vet att många fötter vandrat där sedan dess, då de gifte sig 1981. (Jag minns deras bröllop än.) Men vattnet är nog lika fint. Nu tjatar hon hål i huvudet på mig, så jag får väl väcka upp de andra, så vi kan gå och äta.

Kortet togs igår vid middagen

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Oj, varning! Jättevarning!! Utflykt i resebolagets regi. Troligen fösta runt som en skock får, 3 min för det 5 min för det, och förresten så skall ni handla här det är jättebra (o förresten så har vi avdal med dem).

Rozie sa...

Hoppas ni får njuta av det fina vattnet och att ni får riktigt mysigt! :D

ehja sa...

W: Jag har varit på båtutflykter förr i resebolagets regi och det har varit kanon. Så var även denna. Men de har även andra utflykter som verkar vara precis som du beskriver. "Upp till berget där man träffar bonden Leonidas som gör egen olivolja. Man bjuds på lite mat. Glöm ej pengar!"