söndag 2 augusti 2009

Jo, jag vet! Jag är väldigt tråkig nu. Ja, tråkigare än vanligt alltså, men det händer ju inget! Eller jo, det har det väl hänt. Men inget direkt kul.

Jag oroar mig för saker hela tiden och känner mig inte "stabil". Den 16:e går jag på semester och det är också den dagen jag vet att jag inte behöver ha denna gnagande oro hela tiden. Jag ser verkligen fram mot semestern och resan! Då skall jag bara försöka koppla bort allt.

Men om man bortser från all oro, så är dagarna likadana känns det som. Jag och sonen är ensamma. Vi äter pizza och annan onyttig mat. Ja, om vi äter alls. Jag städar och stökar ner i samma takt. Inget är som det ska!

Jo, jag och P2 har inte "gjort slut" på över en vecka. Det är ju som det ska. Fast ändå ett tecken på att saker inte är som de brukar.

11 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

Fröken "Dysterquist" (ja det var den fancy stavningen) skall nog titta upp lite över horisonten förslagsvis :-)

ehja sa...

Den 16:e augusti kl 16.00 är jag på topp! Innan dess kan jag få vara lite dyster. :D

mr. kolumnen sa...

Det är bra det. Själv tycker jag det är kanon att stanna inne ikväll... men inte är jag dyster för det...

ehja sa...

Tro mig... stunderna hemma är för få just nu, därför uppskattar jag också att sitta inna ikväll. Inte är jag dyster för det heller. Jag har andra saker att bekymra mig om. Men som sagt... allt annat är bra. Men det är bara jobb och sova som gäller. Lite trist i längden. Men jag har ju en ljusning att se fram mot och det håller humöret uppe en del i alla fall.

mr. kolumnen sa...

Man väljer själv vilket liv man vill leva :-)

ehja sa...

Sant! Men bara för att jag är lite dyster nu, innebär det inte att jag ångrar de val jag gort i livet. Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv. Jag tror faktiskt att jag är bäst!

Ja... kanske bara på att vara dyster, men det är inte illa det. :D

mr. kolumnen sa...

He he... mmmm... det är inte lätt att glassa omkring heller, eller hur?

ehja sa...

Nej, det är det ju inte. Men jag är inte säker på att mitt mål i livet är att "glassa omkring". Det skulle ju innebära att inte göra någonting. Fan, vad tråkigt det skulle bli i längden!

mr. kolumnen sa...

Det brukar min bror också säga när han är avundsjuk. Konstigt för han har ju så bra jobb och jag gör ju inget alls, eller hur? :-)

Rozie sa...

*Dundrar in och kollar läget och ser till min förtjusning ett NYTT inlägg!*
Tur att det inte märks utåt på dig hur dyster du är. Visst har du att grubbla på, men vad sjutton, det mesta verkar ju ändå fungera?!? Tänk på allt bra i ditt liv, det är något jag själv försöker med när det är jobbigt. Du har fina barn, ett jobb, en bil, en bostad, en "deltidsman" och en semester som väntar. Kan det bli så värst mycket bättre?!? Jag VET att man ALLTID kan få det, men ibland får man glädjas över det man har. ;)
Tror du behöver lugn och ro och sömn i massor nu. Bra att du är ledig idag. Pröva med att lägga dig platt på rygg i soffan med en bok och bara NJUT! :D

mr. kolumnen sa...

UPPDATERA