onsdag 5 maj 2010

Blodomloppet går om en månad. Det är ett lopp runt Slottskogen på 5 km. Förra året sprang jag och det var knappast någon höjdare. I år ska vi vara med igen. Men jag har inte tränat något alls. Bara rökt och ätit godis. Jag föreslog för mina arbetskamrater att vi skulle skippa löpningen och bara äta och dricka öl, med en liten promenad mitt i. De flesta hakade på. Vi bestämde att vi skulle ta med grillspett och annat gott.

Samma eftermiddag rök knappen på mina byxor. Jag har länge försökt blunda för att jag numer är ganska rund. Fast när arbetskläderna blir för små, då är det dags att vakna upp. Jag ändrade mig och talade om för alla att jag nu ska ligga i hårdträning i en månad, för att sedan kunna flåsa runt de 5 kilometerna. Ölen får jag sedan som belöning efter en väl genomförd prestation.

Nu är det bara hårdträningen som ska till. Jag har funderat i 2 timmar nu på morgonen. Men jag kom fram till att jag nog får börja imorgon. Idag behöver jag nog vila.

Inga kommentarer: