måndag 15 oktober 2007

Ja, nu vet jag hur det känns för kändisarna, när de läser saker om sig själva, som de inte hade en aning om. Själv läste jag följande i morse:
"asså, konstigt att hon alltid är arg på dig den där ehja, så många år"
Den jag skulle vara arg på är W, Kolumnen. Han svarar:
"Arg tror jag inte, snarare desillusionerad!
Hon trodde att lyckan låg i att hitta en fjortis, nu visar det sig att så inte var fallet, fjortisen tyckte bara att det var spännande med en äldre kvinna ett tag och nu spricker hela skiten.
Hursomhelst fortsätter den riktiga världen utanför som den alltid gjort.
Ha det bäst!"
Det roliga är att jag pratade med W i telefon i fredags. Jag talade om att P-O visste om det och var i närheten. Eftersom jag då var på jobbet, blev samtalet avbrutet och jag fick ringa upp W senare. Då berättade jag att jag kört hem P-O och nu var på väg hem. W ifrågasatte om P-O var svartsjuk och om vi därför hade en fnurra på tråden. Jag svarade som det var, att vi bestämt att sova på skilda ställen, eftersom vi hade olika arbetstider dagen efter.
Ja, det är lustigt hur olika man kan tolka det som sägs.
Jag förnekar inte att det under min tid med W, fanns stunder då jag var riktigt galen av svartsjuka. Jag var arg, förtvivlad och ledsen när han åkte till Thailand. Det tog ganska lång tid att komma över att jag aldrig kunde bli det som hans DaDa nu blivit.
Med facit i hand är jag dock glad för hans skull. Även om han ibland ifrågasätter sina egna val, så tror jag att han var tvungen att gå igenom dessa 3 åren, för att komma över nåt som han upplevde som ett stort svek.
När vi träffades befann vi oss båda på en skiljeväg i livet. Nu har vi valt väg och fått fast grund under fötterna och jag är glad för bådas vår skull.
Jag tror att vi båda älskar att diskutera och tjafsa. Trots att jag ibland blir vansinnigt arg på hans åsikter och vad han skriver, kan jag också sakna det, när jag bestämt mig för att inte bry mig mer. Vi kommer aldrig att tycka och tänka på samma sätt, det är bara att acceptera det. Synd bara att man måste ta till lögner för att ställa sig själv i bättre dager.

6 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

*fattar noll*

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Jag känner mig inte utstött ur gänget. Visst kan folk ha åsikter om saker som jag tar mig för, men i slutändan gör jag som jag själv känner.
Visst har folk sagt till mig att jag inte ska hålla på och lägga ner min tid på att tjafsa med dig. Men jag tror snarare att det beror på omtanke om mig. Du är inte alltid snäll och jag blir ofta ledsen på dig.
De flesta vet att jag haft det ganska jobbigt under en längre tid och vill inte att jag ska fara illa mer.

Anonym sa...

Just exakt! (syftar på ehjas egen kommentar 18/10)

Inte är du heller utstött eller avvisad p g a kontakt med W även om de som känner till honom nog helst skulle se att du avstod vidare kontakt med honom. Han är, i mitt tycke, en alldeles förfärligt negativ person som bara häver ur sig en massa tråkigheter på din blogg. Men du gör såklart som du vill och inte ändrar det det faktum att du är min vän!?!?

OM det nu skulle vara så att W menar att JAG inte vill ha med dig att göra för att du talar med honom så kan jag upplysa om brist på dator hemma och ingen tillgång till bloggen på jobbet. Så ligger det till. Som tur är kan man prata öga mot öga samt i telefon också *S*