onsdag 21 november 2007

Idag var det bilbesiktning.
Jag visste att handbromsen tog dåligt.
Jag trodde att de övriga bromsarna också skulle vara dåliga.
Vindrutan har sprickor och backljusen funkar inte.
Häromdagen skulle vi byta däck. P-O tyckte då att allt verkade glappa.
Efter en titt kunde vi konstatera att fjäderfästet hade lossnat.
Läget var alltså strålande inför besiktningen idag.

Visst fick jag ombesiktning.
Fjäderfästet gick inte att missa för ett kunnigt öga.
De funderade på att ge mig körförbud, men nöjde sig med ett "Kör försiktigt!"
Handbromsen tog lika dåligt som vanligt och parkeringsljusen lös med sin frånvaro.
I övrigt var bilen bra. Litet rosthål i bakre hjulhuset, men annars riktigt fin.
Vindrutan var tydligen inte katastrof och backljusen kollade hon inte.

Jag åkte direkt till verkstaden för ett prisförslag.
Med kamrems- och oljebyte går allt på ca 7000.
Kan jag hosta upp de pengarna, så har jag nog en okej bil i ett år till.
Det känns ganska bra faktiskt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter och lurar på om det löste sig som du önskade? Ringde han idag?

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.