söndag 20 april 2008

Idag har jag inte gjort mycket. Vaknade tidigt, så tidigt att jag undrade om jag blivit sjuk. Låg en timme innan jag klev upp kvart över nio och gjorde frukost. Bar med mig den till sängen. Låg sen och läste, innan jag somnade om en timme. Modern kom vid 12. Då hade jag precis vaknat och kände mig "normal" igen.
Jag hade bestämt mig för att göra barnens favoritmat. När maten var klar, var inget av barnen hemma, så jag fick äta själv. Det är kul att barnen har saker att göra. Men ibland funderar jag på att skärpa till mig och göra middag samma tid varje dag. Sen kan jag säga som min mormor sa när man var hos henne. "Klockan fyra står maten på bordet. Då äter vi!" End of discussion!
Store sonen har fryst vårtor på sina händer. Två av blåsorna har blivit gigantiskt stora. Trots detta hjälpte han en kompis att flytta grejer idag. Strongt gjort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm... Jag undrar hur det kändes? Ja, att flytta på saker med de där gigantiska blåbären i handen alltså...