lördag 7 juni 2008

Thyra har blivit en riktig tuffing. För ett år sedan vågade hon ingenting.
Rädd för allt och alla.
P-O har tagit med sig sin bortskämda monserkatt några gånger. Då har Thyra legat under soffan i två dagar.
Min mamma bevittnade dock, för någon vecka sedan, hur Thyra råkade i slagsmål med grannens femåriga Astrid. I fredags hände det igen. Jag råkade vara ute och satt med telefonen i handen. Tyvärr var jag inte snabb nog att koppla över till filmläge.








Först slogs de och väste lite grand. Thyra gick till anfall och Astrid lade sig på rygg, med öronen bak. Sen jagade Thyra efter Astrid när hon sprang iväg.












Astrid sprang runt "sitt hus", in genom bakvägen.
Sen lade hon sig, på tryggt avstånd från Thyra, i fönstret.
Jag blev stolt som en mor över min kattracka.
Nu ser jag med spänning fram mot när Thyra skall få träffa P-O's Luna igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kände mig stolt som en plastmamma :)