onsdag 23 juli 2008

Imorgon skall jag inkvartera mig i den lilla, röda stugan på berget. Vi har inte träffat min mormor på två år. Barnen längtar. Själv har jag varit tveksam till hur det ska gå utan bil. Men... imorgon tar vi tjuren vid hornen och tar buss och tåg.
De har ju lovat att vädret ska bli fint, så maten kan iallafall intas på verandan. Det finns nämligen inte plats till mer än sängar och kylskåp i stugan. En kan röra sig om tre ligger i sängarna.
Fast stugan är gullig och den har löst många övernattningsbekymmer. Den var kanon det året som jag bodde och arbetade i sommarstaden.
Förutom att jag packat idag, har jag också köpt pool-kit. För 500 kr har jag köpt algmedel, PH-höjare resp. sänkare, teststickor och klor. Det är mer pyssel med poolen än vad det är med kattungarna.

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kom hem! Vi saknar er... :(