torsdag 10 juli 2008

Jag och äldste sonen är hemma själva för det mesta.
Hans sommarjobb är över för i år.
Nu har han vänt på dygnet och sitter uppe på nätterna.
Han sover hela dagarna när jag jobbar.
När jag kommer hem vilar jag en stund.
Men sen har vi lite "mysigt".
Häromdagen spelade vi kort. Tyvärr slog han mig.
Idag putsade vi fönster och satte upp myggnät.
Han gjorde det nästan frivilligt.
Det behövdes bara några kronor i muta.

Det är ganska skönt, speciellt när man har några ungar till,
att få stunder med dem en och en.

Min dotter har varit borta i snart tre veckor.
Det är tomt och tyst utan henne.
Lille sonen kommer och går.
Jag får tvinga hem honom korta stunder.
Men annars ringer han bara när han vill ha pengar.
Men man får väl vara glad för det lilla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch... Nu får jag dåligt samvete...
2 fönsterputsningar fler än jag har du hunnit med. Fast alla mina myggnät är uppe sedan länge! :D
Kul att du och sonen har iaf någon tid tillsammans och att han inte vänt så illa på dygnet att han går och lägger sig när du kommer hem *S*