tisdag 15 juli 2008

På jobbet hade vi besök av baggar. De kom med en påse bönor.
Hemma hade det följt med larver i rispåsen.
På båda ställena är det nu sanerat och inhandlat burkar i alla de slag.
Sönernas kommentarer är ganska talande:
"Det ser ut som du blivit pensionär!"
"Så har farmor det också i sitt skafferi."
Jo, det är så. Jag har aldrig haft djur i skafferiet. Har heller aldrig brytt mig om burkar och annat tjafs. Däremot så har den äldre generationen oftare varit med om oväntat besök i mjölpåsen.
Jag vet inte vad som är att föredra. Larver i gröten eller gifter från besprutningen.

Mer väntade var dock kattungarna som ramlade ut i lördags natt.
P-O hade varit ute och ringde mitt i värkarna.
Jag berättade om vattnet och påsen som var på väg ut ur mammakatten.
"Fan, va äckligt! Jag är glad att jag inte är där!"
40 minuter senare var han här.
Han steg in genom dörren just som unge nummer ett såg dagens ljus.
Tre kattungar blev det. Två killar och en tjej.

På jobbet idag hörde vi ambulansutryckning. När vi kollade ut såg vi massor med ambulanser på väg mot Liseberg. Helikoptrar svävade över oss. Min son som just åkt förbi med vagnen sa att det var åkattraktionen "Rainbow" som gått sönder.
På text-tv stod det att folk var skadade och man föreställde sig fullständigt kaos.
Då blir man lite förvånad när man från balkongen ser att "Uppskjutet", Lisebergstornet och Pariserhjulet fortsätter som vanligt. Lite märkligt i mitt tycke.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ut med somliga djur och in med andra! Gosigare med kattungar än larver :)