tisdag 2 december 2008

På bussen hem från jobbet:
Jag sitter bredvid en yngre (yngre än mig alltså), söt tjej.
Hon pillar med sin ipod och lyssnar på vad det nu är som kommer ur en sån.
Jag pratar i telefon.
Plötsligt börjar det lukta död omkring mig.
Jag försöker prata och hålla andan samtidigt.
Jag försöker snegla snett bakom mig.
Kanske kunde jag få en skymt av pruttslusken.
Han kanske fattar vinken om jag ger honom onda ögat.
Men bakom sitter bara två popra damer.
Efter en stund försvinner lukten och jag kan andas igen.

Jag har haft en lång dag och ser fram mot en behaglig fortsatt hemresa.
Jag avslutar mitt samtal och lutar mig tillbaks.
Jag suckar och drar in...
Metangas. Också kallat fislukt eller skitdoft.
Men va fan! Jag kollar bak igen,
men inser att lukten kommer från tjejen bredvid.

Nu var det som om någon dragit ur butt-pluggen.
Hon släppte gas hela tiden.
Varje gång bussen stannade för att ta upp nya passagerare,
kom det in frisk luft och jag passade på att andas innan nästa attack kom.

Min enda tanke var:
"Hur kan en sån liten och söt tjej ge ifrån sig såna odörer?
En liten fundering fick jag också:
"Borde jag råda henne att gå på toaletten innan nästa bussresa?

Jag tycker nog att toatvång innan och fisförbud på resan borde vara obligatorisk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, hon valde sannerligen att släppa gas då hon satt intill den mest känsliga personen. Hur överlevde du? Jag som t o m springer hem om jag behöver göra något liknande när jag är hos dig *S* Fattar faktiskt inte att du inte bytte plats?!? Det hade t o m jag gjort...

ehja sa...

På våra bussar får man ju vara glad om man ens får en sittplats. Den lämnar man inte ens om man sitter bredvid en gasstation.