lördag 27 december 2008

Så var julen över. Jag har jobbat hela helgen. Igår satte jag mig på vagnen hem och tänkte "Äntligen, nu kan man ta det lugnt ett tag!"
I nästa stund kommer jag på att det är nyår på onsdag. Då "måste" man ju göra något. Ja, om man inte är en helt misslyckad person alltså. Man ska antingen ordna världens fest eller blivit bjuden till en.
I skrivande stund kom jag på att jag faktiskt blev bjuden till ett par kompisar, men jag tackade nej. Jag har nämligen bestämt mig för att jag är en av de tråkiga och missanpassade. Därför kommer jag att sitta ensam på nyår!
Igen, kan man väl säga. Jag gjorde det förra året också. Men då fanns det skäl att jag inte kunde vara med min dåvararande "pojkvän". Det gör det väl i år också.
Nu har jag ingen pojkvän och heller ingen man. Inte heller har jag lust att stressa runt för den perfekta avslutningen på året. Det finns ju heller inte mycket att fira med att nytt år börjar. Jag fyller 40 under kommande år och det enda som är nåt att glädjas åt är mina 6 extra semesterdagar som trillar in den 1/1.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade chansen att få sällskap på nyår men det dög ju inte!
För min del blir det fest hos M. :-)

ehja sa...

Ja, just det! Du erbjöd ju dig. Men det var då när vi skulle ha fest med killarna. Sen när jag "blev ihop", insåg jag att det inte var en bra idé.

Men nu spräcker du ju min patetiska nyårsklagan. Jag är ju inte fullt så ensam och misslyckad som jag vill få det att framstå. Tre erbjudande om kul på nyår och jag har tackat nej till dem alla.

Va fasiken ska jag gnälla om nu då? :)

Anonym sa...

Ja, planen var ju killarna, men du har ju backat nu när du "är ihop"... *surar och drar på på den högsta växeln*