söndag 18 januari 2009

Häromdagen skrev jag i en kommentar:
"Nu har jag ingen man, men är stark i att leva som ensamstående och har inte längre en rädsla för ensamheten. Den har jag kommit över och insett att jag är en duglig person i mig själv."
Lite väl häftigt kanske. Men det är sant. Vad jag inte skrev är att jag faktiskt ändå har en dröm om att någon gång leva i tvåsamhet igen.

Vad jag inte riktigt tänkt på, eftersom mitt celibatliv inte varat så jättelänge, är sexbiten. Efter en månad i celibat tänker jag inte på annat.
Jag lade mig för att vila efter jobber förut. Jag vaknar av en ganska otäck dröm.

Jag är först inlåst på ett kylskåpslager. I mörkret. Jag hör hur två män kommer och letar efter mig. Jag gömmer mig så länge jag kan. När de sedan kommer runt "mitt" kylskåp, hoppar jag på den ene och sätter mig gränsle (trots att han står upp) på hans axlar. En jättebra position hade jag räknat ut.

När jag sen insåg hur bra jag hoppade/flög, stod jag helt plötsligt i en fullsatt teatersalong. Längst bak i salongen, nästan vid nödutgången, satt en attraktiv man. Jag flög då, med en mantel över mina axlar, från scenen och satte mig på samma sätt som på kylskåpsmannen. Hela tiden med en beslutsamhet om att bli tillfredsställd.

Nu när jag skriver det, verkar det inte alls otäckt, men det var det!
Om jag drömmer såna här drömmar efter en månad, hur ska jag bli sen då?
Iof... jag har haft uppehåll tidigare och vet att det "går över".
Men jag vet att det blir värre, innan det blir bättre.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Nja... grejen är at jag upplevde drömmen som en mardröm snarare än en erotisk dröm.

Anonym sa...

Hmmm... Lurigt när det är en mardröm?!? Undrar vad en drömtydare skulle säga om saken?