lördag 17 januari 2009

Jag sitter på jobbet och surar över min tre timmar långa rast.
Idag är jag hemifrån mellan 06.30 och 22.30.
Det finns inget vilorum att tillgå. Jag har 2,5 mil hem och ingen bil.
På måndag är det chefen som ska få skäll. Visst sjutton måste det finnas ett vilorum? Speciellt på arbetsplatser med delade turer.

Förut fanns det två vilorum. Det ena är ständigt låst numer. I det andra saknas det en madrass. Det är 20 veckor sedan jag påtalade för chefen att man måste se över detta. "Men det är väl ingen som sover i det otäcka rummet iallafall?" Lätt för henne att säga, som jobbar måndag till fredag mellan 8-17.

Idag när jag var nere och tittade på sängen, såg jag att någon bäddat och legat på den UTAN madrass. Jag gjorde inte det, utan sitter på enheten och förpestar tillvaron för mina arbetskamrater istället. Nån måste jag ju få ut min aggressioner på. När klockan är 14 ska jag ju vara pigg och glad och ta hand om mina boende.

3 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Nej... det var inte det jobbet jag menade.

Anonym sa...

Trist att de inte bara kan inhandla en madrass. Detta även om du skulle vara den enda som skulle vilja använda vilorummet, vilket jag vet att du inte är.
Okej, 3 timmars rast kan ibland användas till att göra ärenden, men finns det inga att göra så gör det inte.