fredag 16 januari 2009

När min dotter var 3 år, var vi i Trollhättan på McDonald's.
Allt var kaos den dagen. Jag och exmaken bråkade. Sonen tappade milkshaken. Vi var trötta och stressade. Vi "kastade" in ungarna i bilen och ville snabbt komma hem. Mitt i detta saknar dottern sina Pommes och skriker för full hals:
"Var är fitterna? Jag vill också ha mina fitter!"
Kan man göra annat än att börja skratta?

Om någon inte riktigt är som han ska, hör man ibland folk säga att han "inte har alla hästar i stallet" eller "inte har alla pommes frites på tallriken".
Vår version blir då givetvis: "Han har inte alla fitterna på tallriken!"

Idag har jag insett att jag inte har det. Troligen inga fitter alls!

6 kommentarer:

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Nej.. inte jag!
Men jag är ambivalent som vanligt!
Sen är jag nog mest frustrerad av att aker inte går min väg. Men det är ju också som vanligt.
Annars mår jag kanon!
Har hunnit ikapp mig på jobbet och är frisk. Det är minsann något att glädjas åt när alla verkar vara sjuka.

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ehja sa...

Så länge har du väl inte varit borta att det undgått dig att det är influensa-tider i Sverige?!

Hade jag ansett andra sjuka i uvudet, hade jag skrivit att de inte hade fitterna på tallriken. Men det gjorde jag väl inte?!

mr. kolumnen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hehehe