torsdag 10 september 2009

Ofta när jag är på vårt Ica och handlar brukar jag se en kille med väldigt långt hår. Jag har förundrats över att vi ofta handlar på samma tider. Han verkar dessutom lika virrig som mig. Utan lista och med massa varv tillbaka för att man kommer på saker efter hand. I söndags var jag på Biltema och vem kommer inte där? Det måste vara något speciellt med den killen och mig!
Igår var jag och dottern åter på Ica. Där var han igen. Jag och Becca snurrade runt en stund innan vi betalade och gick ut. I bankomatkön kommer vi på att vi glömt köpa sallad. Becca går in för att köpa det och kommer ut med kål. Det är bara för mig att gå in igen och visa skillnaden mellan kål och isbergssallad.
Då ser jag att den långhårige killen tömt sin korg och börjat om. Först då inser jag vad han är. En civil väktare. Han har alltå inte sprungit runt mig i förhoppning om att jag ska lägga märke till honom, utan för att han misstänker mig för snatteri. Sicken blås! :)

2 kommentarer:

mr. kolumnen sa...

sicket trist jobb

Rozie sa...

Du är inte dum, du! :)